Monday, July 15, 2013

Nenekku....

n3 ketiga tuk hari nie...
tanggal 06/07/2013 (sabtu)jam 5.30 ptg perginya
nenek selamanya..........umur nenek 89thn
pada hrto jg...umah  aku wat kenduri...
patutlah aku mengila nk lik merlimau nasib la kenduri.
hati kecil nie cam xsedap je.....umah aku kenduri tengahari
adik2 aku  nayah dtg....aku igt diaowg xdtg bb kesihatan nenek
xbp ok...abah br je mkn bp suap dpt panggilan dr mak usu
mengatakan nenek senyap je xberckp sepatah pon..
cuma nafas masih ade je.......terus abah berhenti makan..
xlm abah dok umah aku bb risau...ikutkan aku nk je ikut diaowg balik
di sbbkan nk tgu adik  bongsu dtg...aku pasrah
ms adik bongsu aku sampai aku gth lak abh lik awal bb nenek da xbckp..
lps mkn adik aku n tunang dia lik...hb keje
aku call hb lau dia bleh kuar awal...hb ckp xle nk kuar awal kol 7 br bleh
bb mesin xde owg nk handle...terpksa tgu hb lik...ati aku makin xsedap...
aku xnk nyusahkan ipau aku..lg pon diowng da penat...kete hb pakai lau x
aku da lik merlimau...ade je yg menghalang...
dlm 5.30ptg aku call adik aku...dia kata nenek camto je...aku lik jap nk bl
barang ko...aku gth ngan adik aku pape call...7.15 aku terima panggilan
dr adik aku smbl menangis,hati makin xsedap....kak long nenek da xde lg..
inalilah.....mengucap panjang aku..pukul bp meninggal?kol 5.30 td..
nape lmbt gth?bkn td aku call ko ke...to lah mak usu terlp kan kita owg
yg da lik nie...mak usu agaknya terkejut  fikiran celaru...aku trs call
hb abg kat mn?cepat ckit bleh nenek da xde...aku kawal perasaan aku...
 
 
inilah pic kenangan raya thn lps yg aku ambil...
ms bc yassin berperingkat cucu n cicit nenek lik...
nenek di kebumikan pg esoknya....bilal 1,tok imam 1 n 2
xde p rombongan kelantan yg ade bilal 2 n imam 3..nasibla
kak ina aku ade muda lg da jd bilal kat tempat dia...dia la yg mengetuai
mandikan jenazah nenek,suma cucu2 je yg mandikan,kapankan,
sehingga membawa jenazah adalah cucu n cicitnya...
aku xmenangis waktu mandikannya tp air mata ini berlinangan
saat menciumnya tuk kali terakhir satu persatu ank,cucu n cicitnya yg cium...
ape pon alhamdulilah majlis perkebumian nenek berjalan ngan lancar...mg roh
nenek ditempatkan di kalangan owg yg beriman...al-fatihah...pesanan terakhir
ms aku melawat nenek sabtu 29.06.13 jenguk2 lah nenek selalu..da xlama da
perginya nenek pd hari sabtu selang seminggu aku melawatnya...
 
alhamdulillah majlis kebumi nenek berjalan ngan lancar.
 
 
 
 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...