Tuesday, October 23, 2012

titipan buat ibu

Salam 1 Malaysia,

Sabtu lalu 20.10.2012 adelah hari lahir arwah ibu ku... aku ingin titipkan sesuatu untukmu ibu.ibu klau ko masih ade genap umur mu 55thn.tahun pertama xmeraihkan hari lahirmu tp pd 14.10.2012 yg lalu kami sudah wat tahlilmu.ibu kau sumber inspirasiku,sentiasa teringatkan dirimu pasti air mata berlinangan.sejak ibu di jemput menghadap ilahi terasa kehilangan yang amat sangat.32 thn aku bersamamu ibu.kami sentiasa berdoa kebahagianmu disana.aku xdpt sentuh tanganmu ibu, aku juga xdpt nak balas jasa2mu ibu semasa hayatmu (aku hanya mampu memberikan kasih sayangku yg xterhingga).berkorban untuk aku yg paling aku xle lupa berhenti kerja semata-mata tuk memberi perhatian pada kesihatanku dan jg cucunya.apabila ibu sakit aku paling risau kerana atiku dkt padamu ibu.pd 16.01.2012 ( 4.40 ptg) aku mendapat pangilan dari adik ibu sudah pergi selamanya aku terus pulang tanpa menghiraukan offmate aku melihat linangan airmataku.apabila sampai umah tgk tubuhmu kaku aku kelu tuk berkata2 tp aku kuatkan ati tuk menciummu ibu  tanpa air mata, bdnmu masih panas  seakan masih idup lg paling aku kesali hingga kini saat akhirmu kami semua xpat hadap ko pergi tanpa menyusahkan sape2.aku bckan yassin tuk mu ibu yg xpts dr mulut ku.kami beradik perempuan menolong memandikan jenazahmu..kini ku rase kehilangan  jg tempat mengadu ko ampunkan dosa2ku ibu.ibu halalkan susu yang ku minum.ku titipkan doa yg xputus agar ko tenang di sana.kenangan  kita akan ku simpan  sebagai senjata bl aku kesunyian.cucu2mu merinduimu ibu laupon mereka masih kecil akan tetapi xpernah melupakanmu.bg mereka ibu adalah nenek terbaik..aku akan jaga cucumu ibu sebaik mungkin.sehingga menulis nie aku sentiasa mengingatimu dan aku terasa ko berada dekat dgnku."Ya Allah ko ampunkan dosa2 ibu ku dan tempatkan la ibuku di kalangan org2 yg beriman."ape yg aku harapkan sekarang doa yg xputus dr abah n ank2mu ibu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...