Friday, December 21, 2012

kasihan abah....

slm jumaat......

pg td aku drop ke off  dl punch card n maklum kat diowg aku nak htr anak kat umah abah....waktu aku sampai td masing lum bgn...aku mandikan syirah na wat kan air sblm aku p keje.aiman da lalok mungkin bgn awal pg td n ms nak htr ke merlimau td dia tido.

ms aku nak p off lik abah aku bgn aku tanya pasal tanah yg kami duk skang ape cer?jd idak adik aku beli..
sshkan bila mak da xde pandai2 la kami bwk diri...bl apak xde anak2 bapa saudara mula menuntut haknya..sukar abah aku nak cite dr percakapan dia sgt sebak n redha ngan ape yg berlaku...aku lau ade 40k skang gak aku bg pd abah aku... bg abah dia umpama menumpang kat tanah owg...harta pusaka nie bkn le buat mainkan.

ms mak aku ade nak bl tanah mereka suh duk je sm2...tp owg laen la menyibuk jd batu api..abah boleh ckp abah mn2 bleh duk lg bl2 bleh mati tp kesian kat adik2 ko yg belum kahwin mn diowng nk duduk terpaksa menumpang kat umah korank r...lg aku sedey aku sebagai anak sulong besar tnggungjawabnya...ya allah ko permudahkan segala urusan keluargaku agar mereka tabah hadapi dugaan ini...bersabar la duhai ati...(nak sedapkan ati)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...